Дві школи Чернігівської області одні з перших в Україні пройшли інституційний аудит

pershachki

Ніжинська гімназія №2 та Чернігівський обласний педагогічний ліцей для обдарованої сільської молоді наприкінці 2020 року одні із перших в Україні пройшли інституційний аудит – нову процедуру вивчення діяльності школи, що прийшла на зміну державній атестації шкіл. Всього у 2020 році Державна служба якості освіти України провела 48 аудитів, а на 2021 рік заплановано – 265. Висновки і рекомендації за підсумками аудитів у школах Чернігівської області Державна служба якості освіти України опублікувала на своєму сайті.

Інституційний аудит – це зовнішнє оцінювання роботи школи, під час якого незалежні експерти вивчають освітні та управлінські процеси. Проводять інституційний аудит представники Державної служби якості освіти та незалежні освітні експерти, серед яких — педагоги, методисти, директори та заступники директорів шкіл з усієї України.

«Під час аудиту група експертів вивчає освітнє середовище у школі, систему оцінювання учнів, педагогічну діяльність та управлінські процеси у закладі. Це чотири “кити”, на яких тримається якість освітньої діяльності школи. Відтак можемо побачити, як організований простір, у якому діти навчаються, чи комфортно та безпечно учням у закладі, а разом із тим, як працюють педагоги, чи прозоро та справедливо оцінюють учнів та, що дуже важливо, як працює директор, адже від управлінських процесів дуже залежить робота школи» – зазначає Голова Державної служби якості освіти України Руслан Гурак.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Багатодітна мама з Чернігівщини потребує допомоги

У висновках за підсумками аудиту експерти вказують на сильні сторони школи та успішні аспекти її діяльності, а також і на ті аспекти, які вдаються гірше і де діяльність школи потребує вдосконалення. У документі експертна група зазначає рівень, на якому перебуває школа за кожним із чотирьох напрямів оцінювання.

Ніжинська гімназія №2 за трьома напрямами (освітнє середовище, педагогічна діяльність та управлінські процеси) отримала другий, достатній рівень, а систему оцінювання експертна група оцінила на третій рівень, що потребує покращення. Зокрема, експертна група відзначила, що в гімназії проводиться робота щодо адаптації та інтеграції учнів до освітнього процесу, а педагоги використовують методики, спрямовані на формування в учнів ключових компетентностей, беруть участь у формуванні індивідуальних освітніх траєкторій учнів. Експерти відзначили, що керівництво закладу організовує участь гімназії у конкурсах проєктів громадського бюджету, завдяки чому обладнано комп’ютерний клас, а також запланована реконструкція спортивних майданчиків.

У Чернігівському обласному педагогічному ліцеї для обдарованої сільської молоді експертна група оцінила освітнє середовище та педагогічну діяльність на першому, високому, рівні, а система оцінювання та управлінські процеси отримали другий, достатній, рівень. Експерти відзначили, що ліцей має авторську програму пошуку, відбору та адаптації здобувачів освіти, яка реалізується через педагогічний проєкт “Перспектива”, а також у закладі використовують власний інструмент моніторингу особистого поступу учнів – щоденник “Надзвичайний ліцейний організатор”. У ліцеї облаштовано приміщення “Креативний простір” для творчих занять, тренінгів і майстер-класів, реалізуються інноваційні проєкти та ініціативи учнівського самоврядування, а педагоги розробляють власний контент для уроків і мають власні блоги. Експерти звернули увагу на роботу закладу у напрямі формування політики дотримання академічної доброчесності та залучення до цього процесу усіх учасників освітнього процесу.

Рекомендації, складені за результатами інституційного аудиту, є практичними порадами, як саме школа може вдосконалити свою діяльність. Разом з тим висновки та рекомендації є корисним джерелом інформації про школу для батьків та засновників (місцевої влади). Наприклад, у рекомендаціях Ніжинській гімназії №2 експертна група радить Ніжинській міській раді, засновнику закладу, облаштувати спортивний майданчик для учнів початкових класів, футбольне поле, туалетні кімнати у закладі, забезпечити оновлення обладнання у кабінетах фізики та хімії. Детальний перелік рекомендацій за посиланням.

У рекомендаціях Чернігівському обласному педагогічному ліцею експертна група звернула увагу засновника, Чернігівської обласної ради, на досягненнях закладу у напрямі наукової діяльності та рекомендувала визначити заклад як науковий ліцей, забезпечити ліцей обладнанням для STEM-лабораторії, створити на базі бібліотеки закладу сучасний медіапростір, розглянути питання про створення на базі агробіостанції ліцею дитячого ботанічного саду регіонального рівня. Детальний перелік рекомендацій за посиланням.

Важливо, що рекомендації – це не перелік недоліків, а практичні поради, як саме школа може покращити свою діяльність. Ці рекомендації не є ультимативними і залишають школі право на власний розсуд вирішувати, як будувати свою діяльність після проведення інституційного аудиту.

Довідково

Інституційний аудит – це нова для України процедура оцінювання якості освіти у школах. Цей інструмент Державна служба якості освіти України почала використовувати у 2020 році в межах впровадження системи забезпечення якості освіти. Місія аудиту – допомогти школам підвищити якість їхньої діяльності та сприяти зростанню суспільної довіри до освіти. Аудити проходитимуть у школах кожні 10 років.

Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv

За інформацією Управління Державної
служби якості у Чернігівській області

загрузка...

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register