Суспільство

Із новим керівником «Чернігівське МБТІ» вперше за останні роки спрацювало без збитків

На Чернігівщині ім’я Олега Обушного повсякчас на слуху, бо це ділова людина із активною життєвою та громадянською позицією. Він встиг проявити себе на різних посадах, має неабиякий управлінський досвід. Тож усі знають, що підприємства чи установи під його керівництвом працюють  ефективно і злагоджено.

 Нещодавно минуло чотири місяці, як Олег Олексійович очолив КП «Чернігівське МБТІ». Термін начебто невеликий, але достатній, щоб прозвітувати про перші досягнення та поділитися планами. Саме про це наш журналіст і розпитував пана Олега.

Олеже Олексійовичу, чи звикли ви вже до нової посади і чи почуваєтеся на роботі комфортно?

-Уже звик. Справа для мене загалом не нова, адже, обіймаючи керівні посади в органах влади та місцевого самоврядування, сформував уявлення і про цю роботу. Колектив – професійний, і це радує. Гадаю, про співробітників ми ще поговоримо, бо вважаю порядних і працьовитих людей найбільшим багатством нашої країни.

Розкажіть читачам про очолювану вами установу?

-«Чернігівське МБТІ» – це комунальне підприємство Чернігівської обласної ради. Територіально, окрім Чернігова, обслуговуємо Ріпкинський, Сновський, Менський і Куликівський райони. У названих райцентрах, а також у селищі Березна Менського району відкриті наші дільниці. Але, відповідно до нинішнього законодавства, у нас можуть замовляти послуги громадяни з будь-якого куточка держави.

До речі, які послуги надає «Чернігівське МБТІ»?

-Спектр широкий, та зупинюся на головних. Це інвентаризація майна – первинна і поточна, оцінка майна, державна реєстрація. Надаємо консультаційні та юридичні послуги, видаємо довідки про право власності, на присвоєння адреси. Нещодавно відкрили офіс державного реєстратора в Носівці, на черзі – Куликівка. І на досягнутому зупинятися не збираємося, бо хочемо, щоб саме до нашого підприємства зверталось якомога більше громадян.

Це відступ від теми, але не можу не запитати. Усі знають, що ви були успішним керівником Чернігівської дирекції «Укрпошти». Нині поштову галузь хочуть реформувати, зокрема, ліквідувати стаціонарні відділення в селах і містечках, бо, мовляв, вони збиткові. Що можете сказати про таку ініціативу?

-Працюючи керівником Чернігівської дирекції  «Укрпошти», мені і моїй команді вперше за 8 років вдалося перетворити збиткове підприємство на прибуткове. Дохід у 2015-му, порівняно з 2014 роком, виріс на 25,5 мільйона гривень. Завдяки цьому зарплату працівникам вдалося підвищити на 36%. А в 2016 році дохід збільшився ще на понад 16 мільйонів гривень, що дало змогу підняти зарплату поштовикам на 33%.

До економії за рахунок масового закриття сільських відділень ставлюсь дуже негативно. Бо до цього ми провели кропітку роботу з органами місцевого самоврядування, які виділили в оренду поштовим відділенням приміщення за символічну плату в 1 гривню і були зацікавлені в їхній роботі. Тому відмовлятися від цих приміщень немає сенсу. Більше того, треба враховувати стан наших доріг, вартість пального та інші обставини.

Головну причину збитків вбачаю не в роботі сільських відділень, а у відсутності кваліфікації і, відповідно, неефективній роботі керівництва «Укрпошти». Взагалі таке враження, що на пошті проводиться такий собі соціальний експеримент. Адже видатки на заробітну плату керівникам захмарні, а операторам, сортувальникам, вантажникам, тобто людям, які приносять підприємству дохід, – копійчані. Чи можливе таке в якійсь іншій країні світу? Думаю, що ні.

Дякую за відверту відповідь, та повернімось до попередньої розмови. Чим відрізняється «Чернігівське МВТІ» від подібних підприємств?

-Колись БТІ було монополістом, а зараз з’явилось багато структур, які дублюють наші функції. Також працюють держреєстратори та ЦНАПи і добре, що вони є. Але при цьому не треба забувати, що фахівці із неабияким досвідом трудяться саме в нашому бюро.

До того ж, це колись БТІ було організацією, до якої стояли довжелезні черги, обійти які можна було тільки за знайомством. Нині ситуація змінилася: «блат» шукати не потрібно, бо замовлення виконують якісно та швидко.

Ще про які переваги можете розповісти?

-Для цього треба трішки заглибитись в історію. «Чернігівське МБТІ» почало працювати невдовзі після того, як у 1943 році область звільнили від фашистських загарбників. Адже треба було обліковувати майно, яке вціліло. Тож такого архіву, як у нас, немає на жодному підприємстві.

Новостворені контори зберігають інформацію хіба що на комп’ютері, а потім взагалі припиняють діяльність чи перепрофільовуються. Тобто приватні підприємства часто зникають разом з усіма даними, а в нас зберігається історія кожного об’єкта з моменту забудови. Наше підприємство є носієм і зберігачем інформації про нерухоме майно. А це доволі важливо, коли треба виправити помилки держреєстраторів або встановити істину в справах, до яких доклали рук так звані «чорні» нотаріуси.

Більше того, нотаріуси, які оформлюють спадщину, купівлю-продаж чи інші угоди щодо об’єктів, право власності на які виникло до 2013 року, направляють людей по довідки саме до нашої установи. Аби ми підтвердили, чи дійсно об’єкт є у власності того чи іншого громадянина. І ми такі довідки видаємо. Тож навіщо шукати якусь фірмочку чи підприємця, який хтозна-де буде завтра.

До речі, яка ситуація була в «Чернігівському МБТІ», коли ви його очолили?

-Упродовж років, особливо в 2017-му, підприємство було збитковим, хоча всі інші комунальні БТІ Чернігівщини працювали з прибутком. Торік збитки за основними видами діяльності становили 52 тисячі гривень. Нині, за підсумками першого кварталу, ми спрацювали з прибутком. Навіть з’явилась можливість виплатити працівникам премії.

Торік середня заробітна плата в «Чернігівському МБТІ» була 4500-4600 гривень, а в першому кварталі нинішнього року – вже 6 897 грн. Тож наразі працівники почуваються впевненіше і працюють наполегливіше. Та й загалом у колективі запанувала спокійна доброзичлива атмосфера.

Загальний обсяг доходів підприємства в першому кварталі нинішнього року збільшився від запланованого на 83%. Усе тому, що розширили спектр послуг і нарешті повернулися обличчям до людей.

До речі, я переконаний, директор будь-якого державного чи комунального підприємства, який завів його в борги, має нести за це кримінальну відповідальність. Бо в нашій державі дуже багато таких сумних прикладів.

І наостанок, поділіться планами розвитку підприємства на майбутнє.

-Їх насправді дуже багато, але всі одразу втілити в життя неможливо. Тож зупинюсь на першочергових. Плануємо значне вкладення коштів у капітальні інвестиції, тобто в розвиток підприємства, оновлення матеріально-технічної бази. Також створили новий сайт підприємства bti.cn.ua і працюємо над його удосконаленням задля покращення обслуговування замовників у режимі онлайн.

У тих райцентрах, де працюють наші дільниці – Мена, Ріпки, Сновськ, Куликівка, – хочемо відкрити офіси держреєстраторів, як це вже зробили в Носівці, адже маємо право реєструвати майно. Розумію, що багато громадян звертається до ЦНАП, але люди часто шукають якісних і швидких послуг. І тут ми неодмінно станемо в нагоді, адже доповнюємо роботу багатьох служб. Тож поширюватимемо наш досвід на територію області і надалі.

Розмову вела Ірина Осташко

Ще статті по темі

Back to top button