Кошти від розмитнення автомобілів на єврономерах використають для індексації пенсій
Кінець 2018 року запам’ятався багатьма подіями, зокрема акціями, які влаштовували так звані євробляхери – власники авто на європейських номерах. Вони вимагали від нардепів ухвалення законопроектів, що знизять акциз на розмитнення машин. Причому «євробляхери» були налаштовані доволі рішуче і зважилися навіть на перекриття автотрас по всій Україні.
Зокрема на Чернігівщині власники автівок з литовськими номерами блокували прикордонний перехід у Нових Яриловичах Ріпкинського району.
Хоч і прикро, але для багатьох співвітчизників нове авто залишається нездійсненною мрією. Тому багато хто вважає єдиним виходом із цієї ситуації купівлю вживаної автівки на єврономерах.
Сьогодні більш-менш вигідною покупкою українці вважають автомобіль із Литви, яка перетворилася на майданчик із купівлі-продажу машин. Саме для таких клієнтів у Мережі публікують актуальні ціни на найпопулярніші моделі автомобілів.
Так, торік найчастіше приганяли з цієї європейської країни BMW, Chevrolet Cruze, Skoda Octavia, Peugeot, Ford Focus, Volkswagen Passat. Адже ціна питання дуже приваблива. Приміром, за великий і стильний седан BMW 525 (2001 року) просять 1 900 євро, а за новішу автівку (2005 року) – з дволітровим двигуном BMW 3-Series просили 4 300 євро.
Проте в цій бочці меду є своя ложка дьогтю у вигляді розмитнення закордонної покупки. Приміром ще торік ситуація була такою: після офіційного розмитнення й отримання українського номера вартість автівки зростала на 30%. Отже, їхати до Європи не було жодного сенсу. Тож така ситуація підштовхнула «євробляхерів» до протестів. Хоча далеко не все суспільство їх підтримувало.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Уряд запровадив монетизацію пільг і субсидій
Своєрідна «мавпочка з гранатою»
Більшість українських автомобілістів переконані, що «євробляхи» – це потенційна небезпека.
І головний негатив полягає навіть не в тому, що вони не платять податків. Насправді, заправляючись, вони платять чималі податки і щонайменше через продавців пального поповнюють наш бюджет. Проблема ось у чому.
«Якщо вони потрапляють в якусь ДТП, то уникають відповідальності. Водій може спокійно залишити автомобіль на дорозі і все, що отримає поліція, – це не прізвище чоловіка, який сидів за кермом, а якогось міфічного автовласника, що перебуває в Литві.
Тому, безумовно, будь-яка людина, яка володіє машиною і є учасником дорожнього руху, повинна бути легалізована. Ми маємо знати її ім’я та прізвище, щоб ця людина несла відповідальність», – каже автовласник Петро з Чернігова.
І цей процес треба провести дуже швидко, адже на головному місці має бути безпека громадян.
Нові правила
Від 25 листопада 2018 року «євробляхери» почали розмитнювати автівки за новими правилами. І нині діє пільговий період. Власникам «євроблях» треба встигнути розмитнити машини до 22 лютого, щоб заощадити 50% на акцизному зборі. Економія начебто очевидна. Проте навіть за таких умов деякі «євробляхери» просто залишають авто в Польщі, щоб не перереєстровувати їх.
За словами голови Громадської організації «Демократія майбутнього» Віталія Панченка, проблема в оціночній вартості автівок.
«У три шкури деруть із людей гроші. Пільговий період є, формула обчислення вартості автівок є, але те, як насправді здійснюють оцінку на Чернігівській митниці, – це інша справа. Ось була ситуація з автівкою мого тестя. Купив її за 2 800 євро. Наша держава виділила гроші на спеціальну програму з оцінювання автівок. Тож ця програма оцінила її у 3 400 євро. Нічого не вдієш, погодився на цю суму. А на митниці визначили оціночну вартість цієї автівки як 7 400 євро. Тож 30% від 3400 і 7400 – це зовсім різні гроші, які треба сплатити за розмитнення. Мій однокласник розмитнював автівку, ідентичну до тієї, яку придбав мій тесть, але йому поставили оцінку в 13 тисяч євро. Це нонсенс. В інших областях люди з інспекторами розмовляють і знаходять спільну мову, і оцінювання там нормальне», – зазначив пан Віталій.
Тим часом Чернігівська митниця Державної фіскальної служби повідомляє, що за пільговими ставками вже оформлено 1 506 легкових транспортних засобів.
«Загальна сума митних платежів, сплачених за цією категорією товарів, становить 98 532,4 тис. грн», – йдеться в повідомленні.
Президентська ініціатива
Президент України Петро Порошенко закликав власників автомобілів з іноземною реєстрацією скористатися останніми днями дії пільгового періоду для легалізації транспортних засобів. За його словами, це сприятиме не лише наповненню безпосередньо бюджету Пенсійного фонду, а й дасть змогу провести індексацію пенсій.
«Чому це так важливо для мене як Президента? Тому що йдеться про наповнення Пенсійного фонду. Вже зараз п’ять мільярдів гривень надійшли до Пенсійного фонду», – наголосив Президент на нараді щодо підсумків роботи закону, що дозволяє легалізувати ввезені з порушенням митного та податкового законодавства автомобілі з європейськими номерами.
Президент зазначив, що цей показник є значно вищим за той, який прогнозували експерти, плануючи надходження до бюджету країни.
«Це дає можливість нам вирішити питання індексації тих пенсій, які не були проіндексовані у 2015–2016 роках у зв’язку з обставинами – військових, бюджетних», – наголосив Глава держави.
Як бачимо, позитивні зрушення в питанні розмитнення автівок є. Принаймні «євробляхери» вже не вдаються до радикальних дій. До того ж, експерти запевняють, що в нових умовах у виграшній ситуації опиняються звичайні люди, які зможуть купити в Європі хорошу машину та під час розмитнення заплатити значно менший акциз. І особливо добре, що позитив від новації невдовзі повинні відчути найбільш незахищені верстви українського суспільства – пенсіонери.
Ірина Осташко
Бляха, ещё кто то в эту лапшу верит? С людей последнее забирают, а сами вагонами крадут.