КоронавірусСуспільство

Мистецтво на карантині: як відбувається дистанційне навчання в музичних і мистецьких школах

В умовах національного карантину всі заклади освіти припинили заняття. Більшість шкіл і вишів перейшла на дистанційне навчання. Це стосується і мистецьких та музичних шкіл.

Як розказав начальник управління культури Чернігівської міської ради Олександр Шевчук, творчим людям важко, адже мистецтво саме по собі – живий зв’язок, а тут він переходить в онлайн.

«Була дуже чітка й оперативна реакція на ситуацію – і наші програми та індивідуальні плани були адаптовані досить швидко. Після нашої наради десь через тиждень вчителі були готові викладати матеріал онлайн. На відміну від загальноосвітніх шкіл, де форма подачі для всіх однакова, в нас більш спеціалізований підхід. Ми вважаємо, коли вчитель контролює і на постійному зв’язку з учнями – ця методика має більш реальний ефект, ніж просто надання інформації. Ми не можемо узагальнити всі предмети для всіх музичних шкіл, адже вони мають індивідуальні програми, кожна школа має свою специфіку розвитку, і було б дуже добре, аби вони так само і продовжили працювати в онлайні», — розказав він.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Дистанційне навчання і проблеми з інтернетом: як навчаються учні сільських шкіл

Директорка чернігівської міської школи мистецтв Олена Савченко зазначила, що найскладнішим для вчителів було підлаштуватися під зручний графік для учнів, їхніх батьків і власний. «Ми максимально адаптувалися до ситуації, а ситуація складалася таким чином, що ми були залежні від графіку роботи загальноосвітньої школи, від можливості батьків із нами спілкуватися. Тому вже вирішували індивідуально та намагалися максимально врахувати побажання насамперед батьків, аби в них була можливість бути з нами в контакті постійно і допомагати дітям адаптуватися у цей складний період», — каже вона.

Керівництво мистецьких і музичних шкіл зазначає, що навантаження на вчителів значно зросло, адже ті, хто навчає теоретичних дисциплін, мають по 150-200 учнів і кожному необхідно відправити завдання, а потім перевірити його. У свою чергу викладачка вокалу музичної школи №1 Злата Климчук зазначає, що вчителям додалося більше стресу від дистанційного навчання. «Навантаження на вчителів збільшилося не суттєво, але стрес від проведення занять онлайн збільшився, і оце педагогічне виснаження після кожного уроку стало більше тяжіти. Приблизно на 1/3 зросло навантаження, порівняно з роботою до карантину, оскільки додалися ще адміністративні завдання, які треба виконувати. Я не можу сказати, що паперової роботи побільшало, тобто були зроблені звіти на кожну дитину індивідуально, але я прирівнюю ці звіти до записів у щоденнику», — говорить вона.

Звісно, не все проходить ідеально через різні технічні можливості як викладачів, так і учнів. Та будь-який відеозв’язок не може замінити учням повноцінного контакту з викладачем. Але навіть за таких умов діти та батьки знаходять свої плюси. По-перше, батьки та всі родичі стали більш залученими до процесу навчання своїх дітей і до мистецтва загалом. По-друге, діти мають можливість більш вільно планувати й ефективно використовувати свій час.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Суцільні нерви та голодні діти: дистанційне навчання очами батьків

Всі учасники освітнього процесу в мистецьких школах звикли до особливої атмосфери, сумують за «живим» спілкуванням і з нетерпінням чекають повернення до шкіл. А поки що використовують різні технічні засоби та навчаються нових форм опанування навчального матеріалу дистанційно.

«На сьогодні технічного дискомфорту вже не виникає, а ось духовний є. Навчити, безумовно, можна, а ось передати енергію онлайн неможливо. Жодна дистанційна освіта не замінить отого впливу, який ти даєш дитині й отримуєш.

Хоча технічний аспект є через недосконалість звуку, бо ми не можемо займатися із дітьми в реальному часі. Тож ми зробили записи розспівувань, до прикладу, і всіх тих творів, що діти мали здати на академічному концерті. І тому вже в режимі реального часу ми займаємося з тими фонограмами. До речі, це таке ноу-хау наше. Ми зможемо це використовувати в подальшій роботі, якщо, наприклад, дитина хворіє. Тобто карантин перейшов у «плюс», адже є багато методів, які ми будемо використовувати в майбутньому», — розповідає Олена Савченко.

Тож дистанційне навчання відкриває перед усіма учасниками навчального процесу нові можливості. Викладачам — можливість експериментувати, пробувати нові форми навчання, допомагати дітям їх опановувати. Дітей це привчає до більшої самостійності, а педагогу допомагає проявити і свою креативність.

Батьки учнів кажуть, що зараз діти – це діти цифрового покоління, тому дистанційне навчання дається доволі легко. Однак, до прикладу, академічні концерти, які діти раніше здавали, зараз проводяться також дистанційно. А це не дає дитині того хвилювання й адреналіну, якого потребує творча особистість, немає заряду від публіки.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Коронавірус поставив під загрозу літній відпочинок дітей на Чернігівщині

Ще одним мінусом дистанційного навчання педагоги називають неможливість проведення масових занять, як, наприклад, хор чи хореографія, тому всі ці дисципліни тимчасово переведені в індивідуальні заняття.

Цікаво, що, попри карантинні обмеження, мистецькі конкурси та фестивалі проводять, але в онлайн-режимі. Для цього конкурсанти відправляють свої готові матеріали або записані на відео виступи та посідають призові місця.

Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv

Ще статті по темі

Back to top button