На Чернігівщині довкола залізничних колій розрослося містечко
Місто Сновськ, що на Чернігівщині, здавна має славу міста залізничників, бо своїм розвитком завдячує саме залізниці.
«70-ті роки ХІХ сторіччя стали роками будівництва залізниць у царській росії, і була розроблена концепція будівництва Лібаво-Роменської залізниці, що мала з’єднати дві великі вузлові станції – Гомель і Бахмач. Там, де залізниця перетинала річку Снов, було ухвалено рішення побудувати депо для ремонту паровозів і залізничну станцію», – розповіли ЧЕЛАЙН у Сновському історичному музеї.
Невдовзі обабіч колій з’явилися бараки, хатини для машиністів, слюсарів, колійників. Минуло небагато часу – і залізничне містечко розрослося. І що важливо, в місті можна було знайти престижну та добре оплачувану роботу. Залізничникам настільки добре платили, що вони мали змогу жити по-панськи, тобто наймати й утримувати прислугу.
Тож для тодішнього Сновська залізничники були ніби привілейованою кастою.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Селяни Чернігівщини не хочуть продавати картоплю по 10 гривень за кілограм
До речі, в музеї нині зберігаються цікаві фотографії, що підтверджують залізничне минуле Сновська. Це світлини жителів міста, які працювали на залізниці. Навіть є фото одного з перших начальників депо – Миколи Павловича Грузова, а також працівників депо.
До речі, цікавий історичний факт, про який не всі знають: залізничник ходив на роботу в костюмі та білих рукавичках.
А ще користувалися такою річчю, як шарманка, ось тільки це не музичний інструмент.
«Це шарманка потягова. За машиністом, який ішов на роботу, прямував помічник, який і ніс шарманку, в якій лежав обід машиніста. Щоправда, наприкінці ХІХ – на початку ХХ сторіччя вже були якісь сумки, мішечки чи торбочки, в яких можна було носити обіди. Але використовували саме шарманки. Усе через те, що під час руху поїзда вона стабільно стояла, і обід, зокрема молоко й інша їжа, не розливалися і не розсипалися», – повідомили в музеї.
Цікаво також, що у Сновську збереглася унікальна дерев’яна будівля – колишній клуб залізничників. Зведений він у 1927 році.
На жаль, нині клуб залізничників стоїть пусткою та руйнується, і хтозна, чи знайдуться колись гроші на його відновлення.
Ірина Осташко
Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv