Суспільство

Священик розповів про ставлення церкви до екзотичних імен, які батьки дають своїм дітям

Мода на незвичні імена, які батьки дають нащадкам, ніяк не мине. Дітей називають на честь героїв закордонних телесеріалів, акторів, музикантів, спортсменів і ще багато кого. Дехто з дорослих хоче, щоб маля мало таке ім’я, якого немає ні в кого. Тож на світ з’являються Космоси, Легенди, Лелі й Челсі. А в Росії взагалі живе хлопчик з ім’ям БОЛ РВФ 260602. Його ім’я означає «Біологічний об’єкт людини роду Вороніних-Фролових, народився 26 червня 2002 року». Щоправда, органи РАЦС Москви відмовилися реєструвати малюка з таким ім’ям. Якими мотивами керуються батьки, вигадуючи такі імена, – тема окремого дослідження. 

Наразі ж ЧЕline розпитував отця Романа, настоятеля Катерининського храму в Чернігові, як ставиться церква до екзотичних імен.

 

Що думає церква, коли дітей називають незвичними іменами, а ще Ісусами і Маріями?

Традиційно в Україні дітей Ісусами не називали. Такі імена дають у Бразилії та інших країнах. Напевно, там так історично склалося, що це сприймається нормально. Коли ж дівчинці дають ім’я Марія, то, за церковними канонами, це не на честь Богородиці, а на честь Марії Магдалини, Марії Єгипетської та інших святих Марій. Є дуже великий сонм святих, на честь яких ми називаємо своїх діток.

Якщо людина дає дитяті якесь екзотичне ім’я і хоче його так похрестити, нічого не вдасться. Наприклад, дають дитині ім’я Тимур. Але в церковному календарі немає такого імені. Тож дитину хрестять під християнським ім’ям, яке треба використовувати під час церковних обрядів, коли людина в майбутньому йтиме сповідуватись чи причащатись.

Це ім’я батьки обирають?

На сьогодні – так. Але в церковній історії є приклади, коли люди освячували своєю святістю імена, які носили. Це, наприклад, князь Володимир і княгиня Ольга. Володимир був хрещений як Василій, а княгиня Ольга – як Олена. Але за життя вони прославилися і потім були канонізовані. Тож їхніми іменами згодом стали називати дітей.

Чи можна давати дитині одразу два християнські імені?

Не варто. Бо часто людей запитуєш: «Чому два імені даєте?». Відповідають: «Щоб було два ангели-охоронці». То якщо дамо кілька імен, невже стільки ж ангелів буде? Ангел-хранитель дається нам при хрещенні, а святий, на честь якого ми названі, є нашим заступником перед Богом.

Якщо людина хрещена, але не знає, під яким іменем, то як їй бути?

Тоді людина живе з іменем, яке має. Але якщо воно нехристиянське, то людина може вибрати собі ім’я того святого, який подобається, і тоді під час причастя чи сповіді називати це ім’я.

Ірина Осташко

Читайте новини ЧЕline у соціальних мережах Instagram та Facebook.

 

Ще статті по темі

Один коментар

  1. Вообще-то говоря называть малышей именами из святцев-традиция чисто РПЦшная. Речь даже не о Бразилии (о.Роман хотел этим видимо подчеркнуть экзотичность тех традиций,которые он не признает).
    Однако в самой обычн ой православной Сербии при крещении не достают календарь,а называют так,как назвали родители. У болгар точно также. И в честь Христа называют. И ничего. Потому как крещения раб Божий во имя Троицы. А имя -личное дело каждого.
    Ах да,греки… у греков как-то был патриархом некто Афиналом, к оторваться вместе с папой Павлом сняли взаимные проклятия православных и католиков. Найдите такое имя,пожалуйста,если сможеле.

Back to top button