Магія програмування: у Чернігові працює гурток із робототехніки (Відео)
Може здатися, що на цих кадрах малеча просто бавиться з роботизованими іграшками. Насправді так і є, але! На виконання певних дій оцих маленьких роботів запрограмували діти. Ось, наприклад, цей хлопчик навчив техніку сортувати деталі за кольором, а тут дівчинка запрограмувала робота так, аби він виконував обрані нею команди від пульту керування. Для декого це – мало не магія, та малеча, яка втілює такі проєкти в життя, знає, що все цілком реально, однак цього треба вчитися. Допомагає їм у цьому гурток із робототехніки, що не так давно запрацював у Чернігові.
«Суть полягає в тому, щоб зробити якусь програму, яка допоможе нам автоматизувати якісь рухи або якісь дії, відповідно, виконувати певні завдання, які мають певний ланцюг дій, ланцюг умов і так далі. Діти бачать, що вони складають і з чим мають справу. Тобто навіть якщо вони займаються програмуванням, то бачать кінцевий об’єкт, тобто те, що вони програмують. Відповідно, тоді в них складається враження про те, чим вони займаються», — Владислав Ніколаєнко – викладач роботехніки.
Побачити результат своїх старань діти можуть просто під час заняття, адже на гуртку вони вивчають не лише суху теорію. Всі нові технічні знання підкріплюються практичним завданням – програмуванням спеціальних роботів на виконання поставлених завдань.
«Ми використовуємо конструктор «Lego», тобто діти зацікавлені в тому, щоб його помацати, щось під‘єднати. А тут ще й не просто гра, а й електричні компоненти, датчики і так далі. Відповідно, ми складаємо програмні блоки, дещо вивчаємо англійську мову і потім програмуємо робота на певні дії», — Владислав Ніколаєнко – викладач роботехніки.
Заняття триває півтори години, успіхи учнів за цей час різні, адже кожен по-своєму сприймає та відтворює інформацію. Утім, у цій справі головне – бажання, адже це не просто весела забавка, а й складна розумова праця.
«У нас є діти від 4 років до 8-9 років, це по-різному, і різний рівень дітей може бути, залежно від їхнього початкового розвитку. Тому вік, мабуть, не такий важливий, важливий, певне, більше розвиток самої дитини, тобто яка вона є, як розвивається. Щодо того, до скількох років можна займатися робототехнікою, то, на мою думку, до будь-якого віку, бо навіть мені цікаво це робити зараз», — Владислав Ніколаєнко – викладач роботехніки.
Журналіст: Таліна Тарасенко
Оператор: Сергій Бутько