Перший світовий сучасний танк

17918986_610259882515219_1735461753_n

В роки Першої світової війни у Франції був розроблений танк, який на довгі роки став еталоном. Це був перший танк с з гарматною баштою, яка могла обертатись на 360°, вперше башта розташовувалась нагорі машини, двигун розташовувався позаду, а водій сидів спереду. Мова йде про французький легкий танк «Рено FT-17».

Розробка нового зразка була розпочата в травні 1916 року відомим автомобільним виробником Луї Рено. У другій половині 1917 танк був прийнятий на озброєння.

«FT-17», крім неозброєного варіанту танка управління, випускався в двох варіантах – «гарматному» і «кулеметному», котрі розрізнялися установкою відповідного озброєння у башті. Велика частина танків, близько 2100 машин, була випущена в кулеметному варіанті, в гарматному були випущені близько 1500 машин. Озброєння танків «гарматного» варіанту складалося з напівавтоматичної 37-мм нарізної гармати “Гочкіс” Puteaux SA 18.

У 1917 році було вироблено всього 84 танка, але до кінця війни було поставлено 2697 машин. Принаймні, всього було вироблено до 4000 танків, всіх модифікацій. До кінця війни вони потрапили на озброєння армії США, Великобританії та Італії.

Після війни масово експортувався та його аналоги взяли участь у всіх війнах 1920-30-х років. Так, польські «FT-17» брали участь в радянсько-польській війні. До моменту початку Другої світової війни польська армія мала 102 танки цього типу.

Останній випадок бойового застосування відмічено 14 вересня 1939 р., коли 77 танків німецької 10-ї танкової дивізії спробували взяти місто Брест і фортецю з нальоту, але були відбиті польською піхотою за підтримки 12 танків «FT-17».

У 1919 шість танків були захоплені більшовиками під Одесою (станція Березівка) у союзного експедиційного корпусу. З цих танків в Харкові була сформована перша танкова частина на території колишньої Російської імперії – танковий дивізіон при Раднаркомі Радянської України.

Один танк був направлений до Москви і за розпорядженням Леніна на заводі «Червоне Сормово» танк ретельно скопіювали і випустили з двигуном АМО і бронею Іжорського заводу під ім’ям «Борець за свободу товариш Ленін» – КС. Правда, в дорозі деякі деталі були загублені, тому деякі агрегати, наприклад, коробку передач, довелося конструювати заново.

Задачу вдалося виконати, але лише частково: було побудовано всього 15 екземплярів, кожен з яких мав власне ім’я. Однак за висновком однієї з комісій, вони були «незадовільні за якістю, незручні у володінні зброєю, частково зовсім неозброєні».

Renault FT справедливо вважається кращим танком Першої світової війни. Невелика маса і можливість перевезення на вантажівках різко збільшувала тактичну рухливість машини. Нарешті, умови роботи екіпажу були кращі, ніж у інших танків Першої світової війни.

Читайте новини ЧЕline у соціальних мережах Вконтакте та Facebook.

Loading...

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register