Газові мутки: автомобілістам нав’язують думки про здорожчання автомобільного пального

288857_1[1]

В інтернет-просторі з’явилася інформація, що в Україні може подорожчати автомобільний газ. Мовляв, це станеться, якщо продовжуватимуться наявні проблеми з імпортом газового пального.

Зокрема, видання бізнес-порталу UAprom розмістило статтю від 7 лютого “Автомобільний газ скоро стане розкішшю”.

Як повідомляє видання з посиланням на Асоціацію скрапленого газу, з листопада 2016 року Службою безпеки України спільно з Державною фіскальною службою і її підрозділами, зокрема Енергетичної митницею, почалося блокування імпорту зрідженого вуглеводневого газу (ЗВГ) українських компаній-імпортерів, які забезпечують 40% імпорту цього виду палива. Відтоді регіональні пости енергомитниці вибірково затримують партії імпортного скрапленого газу та здійснюють відбір проб.

Як пояснив Бізнес-порталу UAprom аналітик консалтингової компанії UPECO Олександр Сіренко, в звичайних умовах відбір проби і її аналіз проводиться за 15 хвилин, щонайбільше близько години, але в нинішній ситуації видача необхідних документів розтягується на тижні. Всього на кінець січня, за даними Сіренка, були заблоковані 4,5 тис. т ЗВГ, які належать «Укргазпетролеуму», «Род-Ніку», «СВГ-Плюс» («Автотранс»), компаніям «Надія» та «паралель». Формальним приводом для перевірок стали антитерористичні заходи – зокрема, партії зрідженого газу затримуються для аналізу на предмет змісту сильнодіючих і отруйних речовин, відзначає Бізнес-портал UAprom.

Однак, як констатує видання, «фахівці вважають, що справжні причини блокування ЗВГ відрізняються від тих, що озвучені офіційно. Справа в тому, що з подібною ситуацією із затримкою оформлення газу на митниці під надуманими приводами ринок уже стикався». Бізнес-портал наводить слова заступника директора консалтингової компанії “А-95” Артема Куюна про те, що обов’язкова вимога відбору проб з імпортних поставок зрідженого газу вже практикувалося митною службою – в 2012-2013 рр. «Ринок відверто переживає, що «пахне» схемами Курченка», – прокоментував виданню ситуацію Сіренко.

Щоб прояснити ситуацію, ЧЕline звернувся по коментар до Чернігівського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України. Там нам відповіли, що нічого подібного не чули. Більше того, сказали, що останнім часом в області, навпаки, спостерігається тенденція до здешевлення автомобільного газу.

«На сьогодні на Чернігівщині реалізація скрапленого газу здійснюється через 75 автогазонаповнювальних станцій, які належать 25 суб’єктам господарювання. Ціни моніторимо регулярно. Якщо взяти дані на 16.01.2017 року, то мінімальна ціна була 11.15 грн за літр, а максимальна – 12.60. То на сьогодні мінімальна ціна 10.25 грн за літр (щоправда, це на одній заправці, що розташовується у Прилуках і належить Укрнафті), а максимальна – 11.95 грн за літр», – каже заступник голови відділення Наталія Козацька.

За її словами, головним чином на ціну газу впливають постачальники. А вони знаходяться на території України і газ закуповують теж в Україні.

«Комітету важливо, щоб ринок був конкурентним. Що більше суб’єктів господарювання, то краще для споживачів, бо з’являється право вибору. До речі, за цінами на пальне Чернігівська область ніколи не була серед лідерів. Завжди якось у серединці», – зауважила Козацька.

І додала, що останнім часом зі скаргою на високі ціни на скраплений автомобільний газ до комітету ніхто не звертався.

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register