Альтернатива школі: як працює дистанційна освіта на Чернігівщині
Українські школярі переходять на нову форму навчання – дистанційну. З року в рік кількість таких учнів зростає в геометричній прогресії, адже в сучасному світі можна навчатися дистанційно, маючи у своєму арсеналі лише комп’ютер та інтернет.
Що таке дистанційне навчання?
Дистанційна школа – це звичайний загальноосвітній заклад, у якому кожен учень отримує знання, відповідно до державної програми. Тут також є розклад уроків, контрольні роботи та різноманітні завдання. Проте, на відміну від звичайної школи, у дистанційній дитина не прив’язана ані до місця навчання, ані до часу. Усі завдання учень виконує на власному комп’ютері та може це робити з будь-якої точки світу і в зручний для себе час. Головне – мати доступ до інтернету.
У Чернігівській області послугу дистанційного навчання надають лише дві школи: Бобровицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 та Чернігівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №19.
За словами Лариси Дудник, заступниці директора з навчально-виховної роботи чернігівської школи №19, на дистанційному навчанні у їхній школі наразі навчається 21 дитина. Причиною такого навчання став переїзд за кордон або перебування на тимчасово окупованих територіях. «Охоплюємо багато країн і континентів. У нас є учні, які проживають наразі у США, Єгипті, Іспанії, Норвегії, Ірландії, Ізраїлі, Польщі, Криму, Донецьку, Луганську тощо», – пояснює вона.
Школа №19 має достатню матеріально-технічну базу для дистанційної освіти, а саме: три комп’ютерні класи, навчальний кабінет, також є вчителі, які володіють такими технологіями навчання. Крім того, запрошують викладачів Чернігівського технологічного університету, методистів обласного інституту післядипломної освіти та методистів Чернігівського методичного центру.
«Це йде навчання через скайп, вайбер, електронну пошту, ватсап. Все, що можливо в синхронному та асинхронному режимі. У режимі онлайн тривають лекції або обговорення матеріалів, також надсилається завдання й дитина у вільний для себе час виконує завдання. Система оцінювання така сама, як і в звичайній школі – поточні, тематичні, семестрові та річні оцінки. Якість отриманих знань контролюються тестовими завданнями, контрольними, лабораторними та практичними», – розповідає Дудник.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Гроші підуть за учнем: освіта скопіює реформу медицини (Відео)
Зазначимо, що різниця в дистанційному навчанні для учнів молодших, середніх і старших класів – насамперед у кількості годин. У молодших класах – 5 годин на тиждень, середня ланка – 8 годин на тиждень, старша школа – 12 годин на тиждень. Після закінчення дистанційної школи учні отримують документи стандартного зразка – свідоцтво про здобуття повної середньої освіти.
Треба сказати, що наразі ставлення до дистанційних шкіл у нашій країні доволі скептичне, і зумовлено це тим, що ще з часів радянської школи, яка ніяк нас не відпускає, вони обросли всілякими міфами, що вже давно не мають під собою жодної реальної основи. За мірками рудиментної радянської освіти, навчатися вдома могли тільки ті, хто реально з дому не міг вийти. Найчастіше це були діти з серйозними проблемами опорно-рухової системи, ДЦП та іншими фізичними недугами.
До речі, соціалізація — ще один міф, що переслідує у вигляді нарікань усіх без винятку хоумскулерів. Уже давно слід визнати, що традиційна школа не ставить завданням соціалізувати всіх. У дистанційній школі, якщо графік організувати правильно, дитина може відвідувати ще п’ять і більше колективів однодумців, обраних не за принципом сусідського проживання, а за спільними інтересами.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Реформа середньої освіти – наближення європейських стандартів
До того ж звичайна школа — дуже своєрідний зразок суспільства, а більшість правил, нею пропонованих, давно й безнадійно застаріли. Важливою умовою хорошої соціалізації мають бути сприятлива обстановка і принципи поваги до особистості, а результатом — емоційна компетентність, уміння критично мислити, швидко ухвалювати рішення, правильно реагувати на помилки, без фрустрації та знецінювання.
«Домашнє навчання може бути ефективним, але якщо дитині дати можливість розкривати себе в різних пластах – і в фізичному, і в навчальному, і в соціальному», – переконана дитячий психолог Катерина Фетісова.
Тож, якщо ви вирішили вибрати для своєї дитини школу поза системою традиційної освіти, важливо орієнтуватися передусім на філософію школи, шукати в ній потрібне саме вашій дитині.
Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv