Суспільство

Діти йтимуть до школи у п’ять років: чернігівці аргументовано оцінили ініціативу Шкарлета

Сергій Шкарлет, виконувач обов’язків міністра освіти України, заявив про можливість того, що діти 5-річного віку підуть до школи.

Водночас міністр заявив про розуміння відмінностей у психофізичному розвитку між п’ятирічками і шестирічками, тому й підхід до навчання має бути зовсім інший.

За словами Сергія Шкарлета, зараз обговорюються нові форми здобуття знань із подальшою зміною державних освітніх стандартів і програм. Зокрема, Шкарлет згадав аналогічний досвід інших країн.

Серед чернігівців такі перспективи спричинили чималий ажіотаж. Було багато як прихильників, так і критиків ідеї.

ЧЕline вирішив поцікавитись у жителів області їхнім ставленням до реформаторських поглядів «чернігівського» міністра.

126625631_851526802269181_3967374603431497719_n

Сніжана Божок : «Не крадіть у дітей дитинство! У 5 років наші синочки, донечки можуть вміти читати, а дехто й писати, але емоційно вони ще не готові до школи. Діти хочуть гратися, вони непосидючі, їм важко мовчки слухати вчителя (з власного досвіду) по 30-40 хвилин, доводити розпочате до кінця… Тож, на мою особисту думку, школа у п’ять років – це стрес для дитини, батьків і просто вкрадене дитинство. 5-річки хочуть і повинні бавитися в стінах дитячого садочка. Школа – це насамперед дисципліна та зважені кроки, чіткі рамки, а це у 5 років певною мірою дискредитує права дитини насолоджуватися повноцінним дитинством. На все свій час! Цьогоріч у свої повні шість років моя донька пішла до школи. Вона добре читає, вміє гарно рахувати і старається правильно писати, але час від часу їй так хочеться до дитячого садочка, де багато гралися, бавилися, не було відповідальності за невиконане завдання, де все, як каже Вероніка, було таким простим і зрозумілим. Тож нехай хоч до шести років дитинство буде зрозумілим, а не зАрозумілим. Успіх дитини в школі – це не вміння читати чи писати, це – готовність і бажання вчитися!»

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:  Люди: Сніжана Божок про родинну журналістику, «кулінарне» кохання та лісову поезію

126839767_203159961312440_4025997599224077771_n

Ольга Швед: «Моя донька навіть у шість не пішла до школи, вона ще психологічно не готова. У п’ять взагалі для мене неприйнятно.

До семи років дитина навіть причащається в церкві без сповіді. Вважається, що до цього віку вона ще не в змозі по-справжньому усвідомити гріховність чи безгрішність своїх вчинків.

То як вони зможуть висидіти в школі?

До речі, п’ятирічні діти ще мають денний сон. Його забезпечать у школі?!

Це моя думка, хоча знаю багатьох батьків, які віддають, коли ще не виповнилося й шести. Але в таких дітей сильний організм – і фізично, і психологічно.

Я – за класифікацію не за віком, а за можливостями.

Наприклад, у музичній школі існує вступний іспит – і розподіляють або в перший клас, або в підготовчу групу. Чому в звичайній школі такого не запровадити?»

126527023_850895089057006_1047502284431141749_n

Альона Макаренко: «Я як мама 10-річної доньки добре пам’ятаю, що в п’ять вона частенько спала в садочку під час обіднього відпочинку, тому не хотіла би, щоб діти засинали за партами. Але глибоко вивчати це питання не вбачаю сенсу через тенденцію зміни міністрів та їхніх освітніх новацій. Нині доцільніше говорити про якість знань нинішніх учнів у зв’язку з дистанційним навчанням. Здається, це і є основна мета подібних «вкидів» – відволікти увагу від реальних проблем».

126613886_762019307716528_3956908107905380249_n

Олександр Давиденко: «Я не проти такого навчання. В деяких країнах Європи теж діти йдуть до школи в 5 років, але ж там забезпеченість початкової школи на найвищому рівні. Тому спершу треба створити всі умови як для дітей, так і для педагогів, спробувати пілотний проєкт на певній території, потім оцінити його ефективність. І тільки тоді, коли він буде ефективним, застосовувати його для всієї країни».

125175002_2856091324712395_8701232039506957969_n

Олена Гірченко: «Якщо дитина піде до школи раніше ніж у 6-7 років, не буде враховано розвиток довільної сфери дитини. Тобто це тоді, коли дитина може зосереджуватися, слухати вчителя і виконувати його вказівки. Це важлива риса, що розвивається лише з семи років. Це фізіологічна особливість, яка ніяк не пов’язана з підготовкою.

Тому якщо виникає питання, чи можна дитину вести до школи в п’ять років, тоді треба повністю переглядати всю систему початкової школи. І коли говорять, що в інших країнах діти ідуть до школи дуже рано, то слід враховувати, що там зовсім інші підходи до всієї початкової школи, в якій діти вчать лише букви і цифри. Наша ж система передбачає дуже велике інформаційне навантаження.

Тому мені здається, що пропозиція пана Шкарлета, мабуть, вирвана з контексту і він хотів сказати, щось зовсім інше».

126426401_756222148573702_6702834592146344401_n

Михайло Репех: «В принципі нічого поганого в цьому не вбачаю. Завдяки технологіям діти дуже швидко розвиваються. З позитиву бачу те, що діти щонайменше раніше почнуть доросле життя. Тобто якщо раніше на рік підуть до школи, то раніше її закінчать. Відповідно, так само буде з вищою освітою».

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:  У Чернігові «реформують» дитячий садок: батьки бояться «сюрпризів»

126887898_199012335069367_8440064563359527100_n

Надія Довгопол: «Я вважаю, що навчання з 5-річного віку не буде ефективним. Із педагогічного погляду, в цьому віці розвивається пам’ять, аналітичні задатки, але недоліком є те, що дитина не привчена до навчання. Якщо йдеться про нові форми навчання, то це потребує окремого обговорення: що за форми маються на увазі, чи хтось перевіряв на практиці ефективність їх застосування. Щоб нові форми здобуття знань були ефективними, треба розробити комплексну програму, яка враховуватиме індивідуальні особливості кожної дитини. Я вважаю, що Україна не досягла того рівня, щоб така програма була доцільною. Це моя особиста думка».

126522416_396802938136660_6735539409324850297_n

Ганна Арсенич-Баран: «То не зовсім навчання, як я розумію. То залучення дитини до школи. Такий собі аналог садочка. Мені здається, що має бути концепція такого навчання, а потім можна про це предметно говорити. Зараз є лише декларування намірів, тому розмова не може бути ні ґрунтовною, ні предметною. Якщо будуть більш конкретні документи чи проєкти, тоді можна буде обговорювати. Зараз ще нема про що говорити».

126470461_735403907059841_1326292918403495811_n

Любов Потапенко: «Як мама двох дорослих дітей і вчитель-мовник за першою освітою маю таку думку: у 5-річному віці чимало дітей іще не вимовляють певних звуків, із ними працюють логопеди, що свідчить про недостатній рівень розвитку дитини. Її незрілість. Формат дитячого садка значно кращий для 5-річок. Тож варто розвивати якісну дошкільну освіту. Інакше початкова школа перетвориться на садок. Утім, можливо, саме це і потрібно Міністерству освіти… Окреме питання про здоров’я 5-річних дітей: якщо вони часто хворітимуть, то відставатимуть від програми. А якщо в школі буде нечітка, необов’язкова, «плаваюча» програма, то це, по суті, садок. І останнє: чи готові батьки до того, що дитина приходитиме додому в обідню пору, хто її догляне, якщо, приміром, мама-одиначка (яких нині багато) на роботі? Лишати дитину в групі продовженого дня теж не вихід – 5-річкам тяжко витримувати активність без денного перепочинку. Запитань багато. Але найголовніше: чи принесе новація користь дитині? Цікаво послухати представників МОЗ про користь для малечі від пропонованого ноу-хау».

Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv

Ще статті по темі

Back to top button