Досліди з міньйонами та морозиво на уроках хімії: чернігівська школярка розповіла про особливості американської освіти

  • Досліди з міньйонами та морозиво на уроках хімії: чернігівська школярка розповіла про особливості американської освіти
  • Досліди з міньйонами та морозиво на уроках хімії: чернігівська школярка розповіла про особливості американської освіти
  • Досліди з міньйонами та морозиво на уроках хімії: чернігівська школярка розповіла про особливості американської освіти
  • Досліди з міньйонами та морозиво на уроках хімії: чернігівська школярка розповіла про особливості американської освіти
  • Досліди з міньйонами та морозиво на уроках хімії: чернігівська школярка розповіла про особливості американської освіти

Учениця 11-го колегіуму Марія Капелюха рік прожила у США в родині простих американців. Туди вона потрапила за програмою культурного обміну FLEX.

Вона є односторонньою. Таким чином українські діти знайомляться з американською культурою, а жителі Сполучених Штатів дізнаються більше про нас, спілкуючись з українськими підлітками.

Дівчина пройшла конкурс, головним призом якого стала поїздка до Америки. Умовами конкурсу передбачено, що підліток має бути громадянином України та більше трьох місяців не виїздити до США. Учасниками програми можуть стати учні 9-10 класів або підлітки з обмеженими можливості та інвалідністю, які навчаються у 8-11 класах.

Марія Капелюха розповіла, що конкурс проходив у три етапи. Спершу треба скласти невеличкий тест на знання англійської мови, до нього входять питання з граматики та на розуміння змісту тексту. На другому етапі учні писали есе, як вони поводилися б у тій чи іншій ситуації.

Найскладнішим став третій етап. Тут школярі заповнювали велику анкету та проходили інтерв’ю з представниками Корпусу миру, українцем та американцем. Також учасники програми мали написати два есе, де пояснювали, чому хочуть полетіти до Америки.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Бізнес-освіта у Польщі: як це працює для українців

Матеріали всіх трьох турів перевіряли безпосередньо в Вашингтоні, звідки й приходила відповідь, кого саме заберуть до США.

«Нам казали, що ми можемо писати як завгодно. Навіть якщо хтось не знає слова, може навіть намалювати свою думку. Головне – викласти суть. Після першого туру вони перевіряють на людські якості і балів не ставлять. Якщо твоє есе сподобалося, то ти пройшов, якщо ж склалося враження, що ти ще не готовий, то доведеться зачекати іншої нагоди», – розповіла Марія.

Дівчина успішно пройшла всі етапи і потрапила до Північної Кароліни, хоча до цього часу навіть не знала про її існування.

«Коли я отримала інформаційне повідомлення з інформацією про свою родину та місце перебування в Америці, то дуже здивувалася. Але виявилося, що штат дуже хороший, достатньо теплий, близько до океану та Вашингтона. Враження дуже позитивні», – згадує дівчина.

Завдяки року життя в Америці Марія ще краще підтягнула свою англійську і тепер може вільно нею спілкуватися. Не обійшлося і без нових знайомств. Тут дівчина знайшла чимало нових друзів, з якими досі підтримує контакт. Їй вдалося побудувати хороші стосунки з іншими студентами за обміном та знайти кращу подругу, яка живе в Італії.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Європейська освіта для військових і бійців АТО

Жила школярка в американській родині, яку пригощала українськими стравами, найбільше з яких їм сподобався наш національний борщ.

«Те, в яку родину попадеш, – як лотерея. Кожен американець бере до себе дітей із різних міркувань. Наприклад, моя родина взяла мене тому, що хотіли, аби їхня донька, єдина дитина в сім’ї, мала приклад для наслідування. А от мою сестру, яка також їздила за цією програмою, родина взяла тому, що після смерті бабусі їхня донька замкнулася в собі. Тому вони взяли до себе мою Аню, щоб їхній дівчинці було легше переживати цей період», – розповідає Марія.

Родина дівчинці сподобалася, а стосунки з нею вона підтримує і зараз.

Увесь рік українська старшокласниця відвідувала американську школу. Каже, що там навчання не завжди починається у вересні. Самі ж навчальні заклади дуже відрізняються від вітчизняних.

«Там дуже розвинений спорт. Наприклад, мені вдалося взяти участь у tracking field – це як легка атлетика, ще я брала участь у cross country – це марафонний біг. Також я займалася плаванням, воно стало для мене переломним моментом. Це щось. Усі беруть участь у змаганнях, у запливах поодиноких, командних і так далі. А після змагань ми всі їхали до кафе, аби поїсти. Це була така традиція в американців. І отакі моменти разом стали моїм найяскравішим враженням», – ділиться школярка.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Профтехосвіта престижна в Швейцарії, але тягар для України

Позитивною особливістю американської школи вона називає те, що діти можуть самі обирати необхідні предмети. Обов’язковими є лише історія, математика, наука й англійська мова. Ще чотири дозволяється визначати самостійно. Це може бути будь-що: математика, малювання, фізкультура та багато іншого.

«Тобі не обов’язково вчити 16 предметів. Ти обираєш те, що тобі знадобиться в майбутньому. Для мене це було добре. Але не всі американці хочуть вчитися, тому це погано для них, оскільки там дуже багато людей, які погано розвинені інтелектуально. У штатах існує розподіл на дуже розумних і тих, кому навчання не потрібне», – пояснює Марія.

Вона каже, що середня освіта Америки передбачає чимало розділень. Наприклад, є учні, які позиціонують себе виключно як музиканти, вони ходять на відповідні гуртки, створюють власну групу, у школі навіть є власний парадний оркестр, який під час футболу в перервах грає різноманітні композиції.

Дівчина розповідає, що, попри дуже насичене життя, адже вона брала участь у різноманітних гуртках, все одно залишалося чимало вільного часу.

«Порівнюючи з тим, що у мене зараз, – це небо і земля. Тоді я могла дійсно робити все, що захочу, для свого задоволення. А от повернулася назад до України і почалося суцільне навчання, уроки та репетитор», – ділиться Марія.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Вступ на бакалаврат та магістратуру в Польщу

За її словами, в кожному штаті своя система уроків. У Північній Кароліні шкільний день складався з 4 пар, але вони проходили в інтерактивній формі, тому учні не втомлювалися під час занять.

Українська школярка цікавилася біологією та хімією, тому і в Штатах обрала для вивчення саме ці предмети. Каже, що тут отримала дуже багато практичних знань, адже на уроках постійно проводять досліди. Розповідає, що й досі на її телефоні залишилося чимало відео з ними. На уроках хімії навіть робили морозиво, прикрашали його смаколиками і потім куштували.

«А на уроках біології в нас була тема «Генетика», яку не любить ніхто, але американці так змогли її обіграти, що ми вчили генетику на прикладі міньйонів. У них були різні ознаки, що свідчили про генні особливості. Ми створювали міньйона з вирізок, розфарбовували його і визначали генотип. Це було так цікаво», – згадує школярка.

Після візиту до Америки дівчина зацікавилася волонтерством, до цього навіть не задумувалася про таку можливість. Зараз Марія відвідує центри, де займається творчістю з малечею, яка має синдром Дауна.

Сама ж Марія навчається в 11 класі і планує вступати до Київського національного університету імені Т.Г. Шевченка на факультет біології.

Отримуйте оперативні новини Чернігівщини – підписуйтеся на наш Telegram-канал – https://t.me/CheLineTv

загрузка...

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Don't have account. Register

Lost Password

Register