Легендарний винищувач Першої світової війни

Цей літак був одним із кращих винищувачів Першої світової війни, на ньому літали прославлені аси того часу – Меннок, Болл, Бішоп, Гінемер та інші. Попит на такий літак був величезним, і його виробляли не тільки в рідній Франції, але і в Італії, і в Росії.

Винищувач Nieuport 17 став подальшим розвитком концепції «півтораплана», спершу використаної в літаку Nieuport 11 «Bebe». Нижнє крило було значно вужче за верхнє, що давало змогу суттєво поліпшити огляд для пілота при збереженні аеродинамічних характеристик літака. Винищувачі Nieuport 17 оснащувалися більш потужними, порівняно з їх попередниками, двигунами LeRhone (110 к.с.) або Clerget (130 к.с.).

Як і пізніший британський винищувач Sopwith Camel, Nieuport 17 мав дуже компактно розташовані двигун, кабіну пілота, бензобак і кулемет, що позитивно позначалося на маневреності та керованості літака. Озброєння винищувача складалося з одного синхронізованого кулемета Vickers, розташованого на фюзеляжі, або несинхронізованого кулемета Lewis, встановленого на верхньому крилі.

За загальним визнанням сучасників (причому не тільки пілотів Антанти, а й німців), «Nieuport-17» був для свого часу надзвичайно вдалою машиною. Основною перевагою винищувача Nieuport 17 була відсутність недоліків у його конструкції. Деякі дослідники вважають, що його ахіллесовою п’ятою було неповноцінне нижнє крило, проте відомі щонайменше два випадки, коли навіть після його руйнування пілоти садили машину на одному верхньому крилі.

За всю історію в різних країнах було побудовано понад 2 000 літаків Nieuport 17. Так, у Росії на двох заводах було зібрано 350 винищувачів: 300 – на московському заводі «Дукс» і 50 – на Російсько-Балтійському заводі в Ризі. У Німеччині захоплений винищувач був скопійований і випускався фірмою Siemens-Schuckert під позначенням D.1.

Літаки цього типу застосовували також англійці, бельгійці та італійці. Винищувач перебував на озброєнні франко-американської ескадрильї № 124 «Лафаєтт», а також трьох ескадрилій американського експедиційного корпусу (27, 94 і 95).

Льотні якості літака намагалися поліпшити за допомогою більш потужного двигуна. Наприклад, літак із двигуном «Le Rhone 9Jb» потужністю 88 кВт отримав позначення «Nieuport-23С.1». Цей літак зовні відрізнявся тим, що кулемет був зсунений на кілька сантиметрів праворуч у зв’язку з використанням іншого синхронізатора. Потім на літак поставили двигун «Clerget 9В» потужністю 96 кВт. У результаті передня частина фюзеляжу мала овальний перетин. Цей літак отримав назву «Nieuport-17біс» і випускався обмеженою серією.

Льотно-технічні характеристики винищувача Nieuport N.17

Розмах крила: 8,22 м

Довжина: 6,01 м

Висота: 2,60 м

Маса:

—  пустого літака: 375 кг

— нормальна злітна: 555 кг

Тип двигуна: 1 ПД Clerget 9B потужністю 130 к.с.

Максимальна швидкість: 174 км / год

Практична дальність: 250 км

Швидкопідйомність: 357 м / хв

Практична стеля: 5600 м

Екіпаж: 1 людина

Озброєння: 1 х 7,7-мм кулемет «Vickers» або Lewis

Читайте новини ЧЕline у соціальних мережах Вконтакте та Facebook.

Loading...

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password