Транспортні парадокси Атрошенка, або Як чернігівців знову «пошивають у дурні»
Ми вже писали, що Чернігівська міська рада проголосувала за укладення фінансового договору стосовно лізингу на придбання 12 нових тролейбусів. Повідомлялося, що вартість одного «рогатика» становитиме 4,2 мільйони. Вся сума договору під 16% річних – 51 мільйон гривень.
Утім, у цій ситуації виникло чимало знаків питання. По-перше, тролейбуси купуватимуть за валюту (долари чи євро), а не за гривні, як повідомлялося раніше. Тож, якщо нині тролейбус коштує 170 000 доларів, тобто за сьогоднішнім курсом долара майже 4,5 мільйони гривень. А аж ніяк не 4,2 мільйони, як говорили. Якщо через кілька місяців курс долара ще підвищиться, то, відповідно, – подорожчають і тролейбуси. По-друге, цікаво також, що досі немає навіть проекту договору. Невирішена ситуація і з відсотком страховки.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Мильна бульбашка: вся правда про лізингові тролейбуси Чернігова
Та минуло зовсім небагато часу – і настрої мера кардинально змінилися, бо, мовляв, треба дивитися на кілька років уперед і не зациклюватися на традиційних тролейбусах.
«Більш технічно грамотне рішення – електробуси», – заявив Владислав Атрошенко. Щоправда, вони суттєво дорожчі, ніж тролейбуси.
Електробуси бувають двох видів: тролейбуси з запасом автономного ходу (від 15 до 30 км він може їхати без контактної мережі) і стовідсоткові електробуси, яким дроти взагалі не потрібні для поїздок.
Перший варіант меру не до душі – він лише частково вирішить проблему, але при цьому кожна така машина дорожча за звичайний тролейбус приблизно на 90 тисяч доларів.
Тож порівняймо, тролейбус коштує близько 170 тисяч, тролейбус з автономним ходом – близько 260 тисяч, а електробус китайського зразка до 300 тисяч доларів. За такої високої ціни вони надто тісні через те, що батареї дуже великі і конструктори «сховали їх», пожертвувавши місткістю. У результаті салон вийшов напрочуд незручний. Більш дорогий варіант – електробус по 420 тисяч євро.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: ЧТУ дало коментар стосовно придбання тролейбусів у кредит
Навіть якщо рахувати по 300 тисяч – при купівлі необхідної кількості машин (80 штук) у результаті вийде 24 мільйони доларів.
Плюс ще від 5 до 15 мільйонів необхідно на облаштування інфраструктури – будівництво підстанцій на кінцевих зупинках, де електробуси могли б заряджати акумулятори.
І тут виникає запитання: за які гроші «гуляти»? Знову кредит? Наскільки кабальним він може бути, бачимо на прикладі історії із намірами купувати тролейбуси.
А чернігівцям, немов йолопам, нову мерську ідею знову піднесуть як суцільне благо, і дарма, що за нього доведеться переплачувати надто високу ціну.
Щоправда, мер поки грається в демократію і доручив підлеглим ретельно вивчити економічну складову та ухвалити рішення, згідно з яким Чернігову належить рухатися. Відтак, час покаже.
Предлагаю ремонт дороги за 108 млн грн от Вала до моста произвести силами шбу 14 и асфальт закупить у атроновского завода, НО за выполненую работу расчитываться частями в течении пяти лет — отсрочка платежа Во Благо ГОРОДА ЧЕРНИГОВА.